Saydıralım

24 Ağustos 2008 Pazar

Çılbır Ye Çıldır (Yemek Tarifi)

Gördüğüm en enteresan yemeklerden birisi. Ellerimle yaptığım zamansa bambaşka bulduğum bir olaydır çılbır. Dilim döndüğünce anlatayım tarifini:

Çılbır:


Malzemeler:


-3 adet yumurta

-Yoğurt

-Kimyon

-Karabiber

-Kırmızı biber

-Tuz

-Tereyağı


Görüldüğü gibi yemeğin malzemeleri fazlasıyla basit. Hemen hemen her dolapta bulunan şeylerle yapılıyor. Ama annem bu yemeği bana öğretirken gözlerim faltaşı gibi açılmıştı yapımı esnasında.


Bir tencerenin yarısını su ile doldurdup suyu kaynattıktan sonra içine bir adet yumurtayı direkt olarak kır. 'Oha. Suyun içine yumurta mı kırılır?!' deme. Yumurta suya düşer düşmez beyazı sarısını kaplayıp katı hale geliyor. Birkaç dakika içinde bu işlem olana kadar suyun yüzeyindeki köpüğü bir kaşıkla alıp atıyorsun.


Diğer yandan bir tabağın yüzeyine yoğurt döküp iyice yayıyorsun. Az önce kırdığın yumurtayı sudan alıp bu tabağa koyuyorsun. Sonra diğer yumurtaları da aynı işleme tabi tutuyorsun. Tereyağını eritip yumurtaların üzerinde gezdiriyorsun daha sonra hoşlandığın oranda tuz ve baharatları ekliyorsun. Afiyet, bal, şeker olsun.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

bu van maması ama :S
dedem yapar benim. van maması. 16 senedir yememişim sanırım.

ix dedi ki...

Enteresanmış bak. Her yerde farklı isimde oluyorlar demek.

Adsız dedi ki...

adı van maması değildir tabii ben ufaktım ondan öyleydi yemek isimleri. anane çorbası, van maması, kaplumbağ yemeği (ıspanak.. yersen ninja turtle olursun.)

sinem dedi ki...

ya ben buna yorum yazdım sanmıştım demek ki düşünmüşüm ama yazmayı unutmuşum salaklığa bakar mısın :D

yorumum da şu: çılbır iğrenç ya. gerçi yumurtadan tiksinirim ben genel olarak, çılbıra has bi tiksinti değil bu yani.

Robaggio dedi ki...

çılbırı duymuştum ama mersinli yemek yapma ve bilme özürlü hanım arkadaşım tarif etmeyi becerememişti en kısa zamanda deneyeceğim, sonucu yazarım yine :)
bu arada kurban arkası offspring, pentagram, metallica gayet güzel bir liste ona da ayrı tebrikler ;)

ix dedi ki...

Çok teşekkür ettim ;) Dün yenilediydim :)