Saydıralım

28 Temmuz 2008 Pazartesi

Sözlük vs Blog

Düşünceleri ile aktarmak, fikirleri irdelemek... Bütün bunlar yazı ile daha güzel kanımca. Edebi anlamda da kendimi bildim bileli yazıyorum. İnternette de vaktim çoğunlukla bununla geçiyor. En çok yazdığım ve okuduğum iki olgu var tabi: Bloglar ve sözlükler.

Şu an sorsalar hangisi diye seçecek konumda değilim. Bugüne kadar 6 adet sözlükte yazdım. Bu 10.000'den fazla entry demek. İlk sözlük deneyimimde lisenin başlarındaydım. Şimdi o dönemki yazıları okuyunca gülüyorum. Bunca yıllık sözlüksel meselelerinde sözlüklerin şahı Ekşi'de de bulundum, kendi sözlüğümü de yarattım. Şu an okumaktan başka bir şey yapamıyor olduğumu fark ettim. Bunu farketmemde de şu blog önemli bir rol alıyor.

Blog olayı da hayatıma çok değil 4-5 ay önce girdi. Bir aydır düzenli olarak yazıyorum. Kurallara bağımsız olmak, yazacağın şeyleri kendinden başka kimsenin umursamayacağının farkında olmak aslında senin yazma isteğini arttırıyor. Ama bu blogu düzenli olarak takip eden çok sevgili insanlarla fikir paylaşmak, onların kendi bloglarında yarattığı hayata dahil olmak da çok güzel bir olay.

Durup dururken aklıma geldi işte. Karar veremedim, konu yazmak odaklı olarak belirlenmiş vaziyetteyken: 'Sözlük mü? Blog mu?'

2 yorum:

sinem dedi ki...

bence bununla ilgili bir anket yap, madem yazısını da yazmışsın ;) benim de günlerdir düşündüğüm bir konuydu ama yazmak hiç aklıma gelmemişti, hafif kıskandım mı ne? :)

konuya dönersek, ben kesinlikle "blog" taraftarıyım, çünkü konsepti kendin yaratabiliyorsun, kural yok, sınırlama yok; ayrıca herkesin çok beğeneceğinden emin olarak yazdığın bir şey hakikaten takdir görüyor. sözlük ortamları hafif entrika kokuyor, ya da bana öyle geliyor, bilemem. ama blogda kendi "eküri"ni yaratabilmen süper!

ix dedi ki...

Anketten istediğim randımanı alamadım. Bu yüzden okuyanlar yoruma yazsın diye post olarak yazmayı uygun gördüm.

Ben hala bir seçim yapamam sanırım. Çünkü sözlük olayını da herkes kolay kolay yapamaz. Güzel nüansları kapmak lazımdır iyi bir sözlük yazarı olabilmek için. Bu yönüyle baskın çıkar.

Entrika olayında haklısın. Bir sözlüğü çekilmez kılan olay da budur.