Saydıralım

12 Temmuz 2008 Cumartesi

Bugün Bayram


Ne zamandır yazacaktım. Şimdi aklıma geldi. Hani hemen her bayramda bir şekilde kulağımıza çalınan bir şarkı vardır. Bu postun başlığı ile aynı ismi taşıyan bir Barış Manço şarkısıdır.

'Bugün bayram. Erken kalkın çocuklar.
Giyinelim en güzel giysileri.
Elimizde taze kır çiçekleri
Üzmeyelim bugün annemizi.'

Şeklinde bir de nakaratı vardı. Yıllarca bu şarkıyı sözlerine dikkat etmeden dinledim. İçeriğini önemsemedim ve şarkıyla neşelendim. Bu şarkıyı rastgele açıp dinlediğimde sözlerin esasen o kadar mutluluk verici olmadığını, aksine çocuklarını aannelerinin mezarına götürecek olan bir babanın ağzından çıkan sözler olduğunu fark ettim. Artık neşelenmiyorum şarkıyı duyunca. Bir garip oluyorum.

1 yorum:

sinem dedi ki...

Yıkıldım resmen..