Saydıralım

5 Aralık 2009 Cumartesi

District 9




Son post'umun aylar öncesine dayanmasından anladığınız üzere yoğunluk epey var. Kendimi bildim bileli dizginleyemediğim yazma ihtiyacı da sözlükçe sömürülüyor. Film izlemez olmuşum. Dostumun tavsiyesiyle karşısına oturduğum District-9, burada tavsiye edebileceğim hoş bir uzaylı-insan muhabbetini konu alan, görsel olarak da her bilim kurgudan birazcık edinmiş bir film. Filmde şu var bu var, şunu sevmedim bunu sevmedim demeyi düşünmüyorum. Filmi tavsiye etmeme sebep olan artılardan bahsedeyim, yeterli.

Johannesburg şehrinin üzerinde birkaç yıl duran dev uzay gemisinden çıkan ve 9. bölge diye adlandırılan bir yere konulan uzaylıların insanlar tarafından dışlanışı ve onların tahliyesi süresince yaşanan olayların anlatıldığı filmde:

+Olayın psikolojik boyutu hoş. Uzaylılar zamanla insanlaşıyorlar ve davranışları bu paralelde şekilleniyor.

+Zaman zaman insanlara uyuz olacağınızı, insan-uzaylı çatışmasında belli bir tarafı tutacağınızı garanti ediyorum.

+Görsel efektler etkili, yerinde, vurdu-kırdı durumları abartılmamış. Zaten dediğim gibi olayın psikolojisi daha hoş.

+Bütün bu meselelerin içinde kendi çıkarlarına göre hareket edenleri gözlemleyip olaya birkaç açıdan baktığınızda daha çok etkilenmeniz mümkün. Hatta filmin oyunu yapılsa (ki yapılacağını okudum) herkesi ana karakter yapabileceğiniz, herkesi yönlendirebileceğiniz çılgın bir şey ortaya çıkma ihtimali yüksek.


Tavsiyem üzerine izlerseniz yorum beklerim, zaten izlemişseniz yine yorum beklerim, özledim ben yorum beklerim.

1 yorum:

Scissorhands dedi ki...

tam gerçek bi mockumentary. türden pek hoşlanmamama rağmen kendini izlettirdi, kayıp olarak ta görmedim o zamanı =)